ПОНОСНА НА РЕЗУЛТАТЕ... Зорица Помар

Школе јужног Баната

Зорица Помар, директорка Гимназије “Урош Предић” Панчево

ПОНОСНА САМ И НА СВОЈЕ ЂАКЕ И НА СВОЈЕ КОЛЕГЕ

• Гимназија после више од века и по рада, и даље важи за једну од најбољих школа, а резултати и успеси њених ученика, и током учења, и на такмичењима, али и кроз њихово даље школовање све то потврђују
• Прошле године ученици ове школе  освојили су 24 награде на републичким такмичењима

Панчевачку Гимназију, током век и по њеног рада, похађали су или су у њој радили  великани, попут Михајла Пупина, Уроша Предића, Милоша Црњанског до многих других који и данас својим радом остављају свој траг у овом граду, али и шире. То је оно што чини ову школу посебном, сматра директорка Зорица Помар, која за себе каже да после 30 година рада у овој школи, добро познаје рад у њој, познаје своје колеге, ученике и саму суштину Гимназије, па се зато и одлучила да прихвати место директора. А за тих нешто више од пола године рада на челу ове установе, она је, како сама каже, наставила да Гимназију води на трагу својих претходника.

– Гимназија је најстарија школа у Панчеву, са традицијом дугом 155 година и школа је која остварује одличне резултате на свим пољима због чега сам посебно поносна. Наши ђаци су добра деца, имају одличне резултате и у настави и на такмичењима, а сјајни су и у наставку свога школовања. О томе најбоље говори и чињеница да један део њих похађа и Регионални центар за таленте “Михајло Пупин” – напомиње директорка и додаје да ученици ове школе освајају једно од прва три места на скоро сваком републичком такмичењу, било појединачно или као тим. Она открива један веома занимљив податак: прошле године ђаци панчевачке Гимназије су освојили  24 награде на републичким такмичењима, што је већ постао неки стандард последњих година.

СЕКЦИЈЕ
  Панчевачка Гимназија је позната и по раду својих секција, од лингвистичке, новинарске, рецитаторске па све до оних спортских. Из њиховог рада долазе и резултати на такмичењима, а њих је много, од српског језика, где се већ годинама освајају републичке награде, па све до великих  резултата у физици и математици. Из области географије једна ученица ове школе је била на Балканској олимпијади, а спрема се за одлазак на светску географску олимпијаду. И уметничке секције ове школе веома добро раде а најбољи примери су прославе на којима они чине део програма. Спортску секцију чини велики број  активних али и рекреативних спортиста који освајају велики број медаља на свим нивоима такмичења и веома је успешна. Такође, хор је постао заштитни знак наше школе и препознатљив у граду по репертоару који изводи и прошле године је заједно са музичким клубом школе прославио 15 година свог рада и постојања.

Гимназија “Урош Предић” данас има 943 ученика распоређених у четири разреда по осам одељења и то два смера, природно-математички  и друштвено-језички. Ученици ову школу похађају у две смене, а разлог за то је недостатак простора, проблем који годинама мучи колектив ове школе. У Гимназији постоји 16 учионица, па тако организација рада и сам распоред часова представља прави изазов. И за наставу, али и за све ваннаставне активности учионице ове школе нису довољне па се тако допунска и додатна настава, али и друге активности, попут рада секција, припрема за факултет, такмичења  изводе током викенда што је оптерећење и за ученике и за наставнике. Томе треба додати и то да због реформе гимназија ученици уписани у први разред од прошле године имају још два изборна предмета што додатно компликује већ компиковану ситуацију.

ДАН ШКОЛЕ… гости Дома „Срце у Јабуци“

– Оно што је највећи проблем Гимназије, био и остао је недостатак простора. Како су прваци морали бити подељени у групе због нових изборних предмета, нама су потребне минимално још две или три учионице како би све уклопили у распоред. Ове године смо све то успели да уклопимо, али се бојим да ће нам то следеће школске године бити велики проблем. Ми свих ових година покушавамо да нађемо неко адекватно решење за овај проблем и сада смо успели учинити први, најважнији корак ка томе. Уз помоћ градске управе ради се пројекат реконструкције фискултурне сале са идејом да се школа прошири у свом дворишту доградњом зграде чиме би се добило најмање осам нових учионица, као и нова библиотека или свечана сала – каже директорка Помар и додаје да је идејно решење завршено, а да сада треба урадити пројектну документацију. У овој школи се надају да ће до краја године и тај први корак бити завршен како би се могло размишљати о другом, много важнијем, о обезбеђивању неопходних средства и евентуалном почетку радова.  Директорка не искључује могућност да се та средства набаве на неком од конкурса.

ПРОЈЕКТИ
  Ученици панчевачке Гимназије учествују у разним пројектима. Један од њих је PACH пројекат у организацији  Гете института у којем ова школа учествује преко 10 година. Кроз овај програм ученици ове школе су путовали у Немачку, Грчку и Јапан одакле су се недавно и вратили, а следеће године они очекују госте из ове земље. Поред тога, у сарадњи са гимназијом из Темишвара, ученици ове школе много раде на популаризацији и учењу француског језика. Наравно, ту је и пројекат превенције насиља и дискриминације у оквиру којег се на радионицама ученици баве насиљем и превенцијом насиља.

Ова школа иначе често са својим пројектима учествује на свим конкурсима и, како каже наша саговорница, некад добије срадства, а некада не. Један од пројеката за који је прошле године добила средства јесте конкурс Града Панчева намењен унапређењу наставе у панчевачким школама на којем је Гимназија добила средства за набавку лаптоп рачунара за све учионице, чиме је настављен пројекат којим су ранијих година купљени пројектори. – Ми немамо кабинете, већ смо све наше учионице набавком ове опреме претворили у мултимедијалне учионице. Следеће године ћемо ићи још даље јер је неопходно да пратимо трендове по питању технике и технологије како би током предавања имали и пратеће садржаје. Ове године од другог полугодишта увели смо  електронски дневник за који су такође потребни рачунари па је и то разлог што смо почели опремање учионица. Електронски дневник  би од следеће школске године требало да буде обавеза свих школа, па смо и ту  учинили први корак, тако да ово друго полугодиште  користимо упоредо и старе и електронске дневнике како би се уходали у њиховом коришћењу  – објашњава директорка панчевачке Гимназије и подсећа да је ова школа од покрајинског Секретаријата за рударство и геологију добило средства за израду елабората о енергетској ефикасности школске зграде, што је предуслов да се на њој било шта ради, пошто је она заштићени споменик културе.

Иначе, зграда Гимназије је једно од обележја Панчева и стара је 155 година. Оно што се очекује јесте наставак  замене столарије на њој, пошто је постојећа у веома лошем стању и то је, уз подршку Града већ делимично и урађено. Наша саговорница напомиње да је њена жеља, као и свих њених претходника, да се ова школа прошири и потпуно опреми.

РЕФОРМА
  Реформа гимназије подразумева потпуно другачији педагошко-методички начин рада који ученика ставља у фокус рада на часу, каже директорка Помар. Пројектна настава која обухвата све предмете захтева и од ученика и од наставника потпуно другачији, модеран приступ раду. Он  подразумева самосталан рад ученика где је улога професора да помогне и подстиче на рад. За разлику од класичног начина рада, где је професор предавач, суштина пројектне наставе је да ученик сам ради, долази до информација, анализира, закључује, пише пројекте и стечена знања из свих предмета повезује и примењује у свакодневном животу. Циљ је да радимо на функционалној писмености младих. Такав, креативан начин рада, и у настави и у ваннаставним активностима је већ годинама карактеристичан за панчевачку гимназију, напомиње директорка ове школе.

Када је већ реч о бившим ученицима ове школе, директорка Помар каже да тек последњих пар година Гимназија добија повратне информације од факултета о својим некадашњим ђацима: – Од Електротехничког факултета у Београду добили смо податак да, по успеху на упису и студирању наших ученика, спадамо у 12 % најбољих школа у Србији а сличне податке добијамо и од Машинског, Економског и Филолошког факултета. Све то наводи на закључак да многи наши ученици успевају да упишу жељене факултете, као и да су веома успешни у свом  даљем школовању.  Гимназија је била и остала школа која даје квалитетно знање а тиме и добру основу за даље студирање – оцењује наша саговорница и подсећа да је пре две године ову школу посетио министар просвете када је оценио да је панчевачка Гимназија најбоља школа у Јужнобанатском округу пошто има највећи број ученика који учествују на такмичењима, али и највише награда са тих такмичења, по речима министра, више него све остале школе у округу. То је најбољи разлог да буде поносна и на своје ђаке и на своје колеге, њихове професоре, каже директорка Гимназије.

СПОМЕНИК КУЛТУРЕ… зграда Гимназије стара 135 година

По њеним речима, наставни кадар ове школе, који броји 66 наставника,  веома је стручан и сви предмети су стручно покривени. Професори ове школе су заслужни за успехе својих ученика и тај колектив чине људи који су успешни у свом послу у школи, али и ван ње. Како каже директорка Зорица Помар, имамо колеге који се успешно баве писањем, уметнике, колеге који су у свом послу добили звање вишег педагошког саветника или педагошког саветника, људе који се баве истраживачким радом, оне који учествују у писању уџбеника за гимназије и другим делатностима из широког дијапазона. Тиме су они најбољи пример и узор својим ученицима, сматра директорка Гимназије “Урош Предић”.

В. Илић