Наш саговорник
Др Миленко Ратковић, в. д. директора Дома здравља Алибунар
ЗДРАВЉЕ ГРАЂАНА ОПШТИНЕ ЈЕ НАША БРИГА
• Пружање квалитетне здравствене услуге на примарном нивоу, уз ефикасно коришћење постојећих ресурса, то је оно чиме се руководе сви запослени у алибунарском Дому здравља
Двадесет година после ослобођења у Другом светском рату, 1964. године, у Алибунару почињу са радом две изузетно значајне установе, једна када је у питању образовање, а друга, када је у питању здрваствена заштита. Те године, дакле, своју образовну мисију започиње Средња економско-трговинска школа, а о организованом здрављу становништва почињу да брину лекари и медицинске сестре Дома здравља Алибунар.
Педесет седам година после, ево нас, по први пут, у канцеларији директора алибунарског Дома здравља. И први утисак, заиста лепо „спакована“ зграда, и споља и изнутра.
Разговарамо са в. д. директора ове здравствене установе, др Миленком Ратковићем, специјалистом педијатрије, који се на тој функцији налази од децембра прошле године, а након одласка дотадашње директорке др Динке Кожокар у заслужену пензију.
Др Миленко Ратковић у Дому здравља Алибунар ради од 1989, године, најпре на пословима хитне помоћи и опште медицине да би, после специјализације из педијатрије, прешао у Дечји диспанзер.
-У Дому здравља Алибунар, поред Алибунара, примарна здравствена заштита остварује се и у амбулантама у преосталих девет насељених места општине, у којима, у зависности од броја становника, лекар опште праксе ради сваког дана или долази једном или два пута недељно – каже нам др Ратковић, напомињући да суботом, недељом и празницима у Дому здравља у Алибунару дежурају два лекарска тима, као и то да Педијатријска служба ради превентивне, систематске прегледе у свих десет насељених места Општине Алибунар.
Иначе, у склопу Дома здравља, поред Службе опште медицине и Службе хитне медицинске помоћи, раде и Служба за здравствену заштиту деце, Служба за здравствену заштиту жена, Пнеумофизиолошка служба, Стоматолошка служба, као и службе дијагностике: лабораторија, радиолошка и ултразвучна дијагностика. Све службе су опремљене свим потребним апаратима, а у плану је и набавка нове РТГ опреме, у складу са савременим потребама за што ефикаснијом дијагностиком.
А сад мало о корони.
-Због новонастале епидемиолошке ситуације, марта 2020. године, оформљена је амбуланта за фебрилна стања – Ковид амбуланта, у којој свакодневно ради већи број тимова, а од јануара 2021. у функцији су два вакцинална пункта, који раде свакога дана у континуитету од 8 до 20 часова – напомиње директор Ратковић, када говори о процесу имунизације, која се, иначе, одвија на нивоу републичког просека.
Што се тиче сарадње са локалном самоуправом, директор др Ратковић каже да је сарадња на завидном нивоу, истичући да је Општина не само преузела на себе све раније дугове Дома здравља, него је инвестирала и у обнову фасаде амбуланте у Банатском Карловцу, као и комплетно сређивање амбуланте у Новом Козјаку, а потом је сређена и сама зграда Дома здравља, и споља и изнутра.
-Сем тога, истиче др Ратковић, у сталној смо комуникацији са локалном самоуправом и председницом општине, како бисмо уз њихову подршку успели да што ефикасније решавамо свакодневне изазове, а у циљу што квалитетније здравствене заштите свих грађана којима је таква заштита потребна.
У Дому здравља запослено је 107 радника, од којих је 12 лекара опште праксе и седам лекара специјалиста. Остали запослени су медицинске сестре, лаборанти, зубни техничари, као и техничко и административно особље.
(Старт 013)