ПАЦИЈЕНТ У СРЕДИШТУ СИСТЕМА... Мр Јасмина Ђаков (Фото: Старт 013)

Разговор с поводом

Мр Јасмина Ђаков, директорка Дома здравља Ковин

НАШ ПАЦИЈЕНТ ЈЕ НЕОДВОЈИВИ ДЕО НАШЕГ ТИМА

• По основу спровођења учинка у раду – капитације, Дом здравља Ковин се налази међу три најбоља дома здравља у Србији
• Нова зграда Хитне медицинске помоћи, са врхунском опремом и врхунски опремљених 10 тимова

Дом народног здравља, почео је са радом пре тачно 55 година. Десет година касније, 1974, у свом називу остаје без оног „народног“, и од те године ради као Дом здравља.

Двадесет година после, у њему се, као дипломирани економиста, запошљава Јасмина Ђаков, и то на пословима шефа рачуноводства. Потом, преузима функцију помоћника директора за финансијска питања, да би прошле године, у јуну, одлуком одборника СО Ковин, постављена, најпре, за в. д. а убрзо и за директора Дома здравља. Већ након неколико размењених реченица, на разне теме, уверили смо се – нимало случајно.

Повод за разговор са директорком Ђаков  био је изузетан. Само  пре неколико дана, 4. октобра, на Дан ослобођења Ковина, отворена је нова зграда Службе хитне медицинске помоћи, која ће, са 10 стручних и у потпуности опремљених тимова, бити 24 сата на услузи грађанима општине Ковин. – Хвала Сањи Петровић, председници општине, као и целој локалној самоуправи на високо израженој одговорности што смо коначно добили, не само нову зграду, него и нову, најсавременију опрему, и тиме оптималне услове за рад једне службе, која је увек прва на услузи грађанима, онда када им је прва помоћ најпотребнија, то је инвестиција у грађане, у здравље, у будућност – истиче наша саговорница, напомињући да је то, после дуго година, прва већа инвестиција у здравство у овој општини.

ОСМЕСИ ЗАДОВОЉСТВА… радници Хитне медицинске помоћи испред нове зграде

-Све до почетка октобра, Служба хитне медицинске помоћи је делила амбуланте са општом медицином. Више од 10 година беле су две службе у једном простору. Од 4. октобра Служба хитне медицинске помоћи почиње да послује као посебна целина у новом простору. Сада Служба располаже пространом амбулантом за хитне интервенције, превијалиштем, просторијом за праћење стања пацијената, лекарском собом, собом одговорне сестре и собом за возаче – напомиње директорка Ђаков, додајући да „наш корисник, наш грађанин, наш пацијент је у центру система и чини неодвојиви део тима“.

Директорка Ђаков каже да је Завод за јавно здравље оценио рад Дома здравља Ковин врло високом оценом.  – „По основу спровођења учинка у раду – капитације, наш Дом здравља се налази међу три најбоља дома здравља у Србији“ – с посебним задовољством каже наша изузетно комуникативна и захвална саговорница, пошто нема потребе да превише питамо, одговори се намећу сами по себи, кад онај који говори зна шта треба говорити и како то и рећи.

Када говори о водећим принципима и вредностима Дома здравља Ковина, директорка Ђаков, каже да су то: интегритет и непристрасност, јавни интерес, остваривање резултата високог квалитета и вредности, лидерство и лична одговорност, поштовање људи и њихове различитости, континуирано учење и усавршавање, тимски рад и партнерство, отвореност и добра комуникација и професионалност.

-Најважније је да свако  нађе себе у послу који обавља,  као и добри међуљудски односи, а они су у нашој установи на највишем нивоу, што ме чини посебно задовољно, јер су они битан предуслов за успешан тимски рад који је у овом послу од изузетног значаја  – каже директорка, а ми додајемо да је за квалитет међуљудских односа у сваком колективу од пресудне важности улога директора и његов однос према „потчињенима“. Ако су ти односи добри, онда та реч је  и са новодницама  не превише прикладна.

С. Батало

(Цео текст можете прочитати у штампаном издању Старта 013)