ЛИЧНИМ ПРИМЕРОМ... др Зоран Тасић у сталном непосредном контакту са грађанима

Интересовало нас је…

Како функцинишу „Отворена врата“ председника Општине Опово

ПОЛИТИКА ЈЕ И БРИГА О СВАКОМ ПОЈЕДИНЦУ

• За три и по године примљено је 1.423 грађанина и решено  997 захтева и молби, што износи високих 70 одсто 
• Сваког месеца део плате председника иде за једну социјално угрожену породицу

Да „Отворена врата“ за грађане нису само политичка флоскула која се користи у предизборној кампањи, добар пример је Опово, најмања општина у Јужнобанатском управном округу. У овој општини пракса примања грађана сваког петка у кабинету председника општине непрекидно се спроводи од маја 2016. године, када је након последњих локалних избора формирана актуелна локална самоуправа.

Иницијатор и покретач овог пројекта председник Општине Опово др Зоран Тасић истиче важност непосредног контакта са грађанима, који износе проблеме али и дају сугестије, јер је то начин сагледавања реалне слике стања, на основу чега се може пројектовати будућа стратегија развоја. Ипак, приоритет „отворених врата“ је решавање проблема социјално угрожених грађана.

„Од свих обавеза које имам као председник општине, ова ми вероватно најтеже пада. Не као дужност, већ зато што је ту пуно емоција, а свака од тих „несрећа“, да је тако назовемо, посебна је прича која вас директно погоди у срце. Вођење општине није само реализација великих пројеката, већ и бављење појединцима, зато свакога саслушамо. Посебно сам поносан што смо у сарадњи са локалним институцијама – од здравствене установе преко Центра за социјални рад, комуналног предузећа и просветних установа, позитивно решили већину тих проблема са којима су нам грађани дошли“, каже Тасић.

Према статистици која се води у Општини Опово, за три и по године примљено је 1.423 грађанина и решено је 997 захтева и молби, што представља проценат од високих 70 одсто. Одређен број молби је у процедури и очекује се и њихово решавање, док су неки захтеви нереални или се не могу институционално решити.

Како је већ истакнуто приоритет су социјално угрожене категорије становништва, посебно старачка домаћинства и породице са више деце. Овим категоријама помаже се на разне начине: дистрибуцијом и припремом бесплатног огрева за зиму, пружањем здравствене неге и набавком лекова, поправком и санацијом неусловних стамбених објеката, помоћи у школовању деце и тражењу посла, а често и набавком основних кућних апарата, хране и средстава за хигијену.

Добар пример одговорности је чин председника општине др Зорана Тасића који део своје плате сваког месеца даје за социјално угрожену породицу у Опову.

„Хуманост морамо показати и личним примером. Колико год ми је тешко приликом свих тих сусрета, толико ми задовољство представља када неки од тих проблема решимо. Наше функције дођу и прођу и ништа није вечно. Зато моја девиза гласи да није важно колико сте материјално богати, образовани или политички моћни, битно је како се опходите према људима и како ће вас памтити“, поручује је председник Општине Опово.

Опово је мала локална самоуправа која спада у категорију неразвијених општина, с друге стране показује врлине које свима могу послужити као пример односа са грађанима, који кроз поверење и међусобно уважавање може бити темељ на коме ће се изградити будући развој и напредак и зато је оно шта и како ради др Зоран Тасић, председник Општине Опово, не само пример како се локална самоуправа односи према грађанима, него је и за сваку похвалу.