УВЕК КОРАК ИСПРЕД... Драган Кршанин

Економија

Драган Кршанин, директор  Техномаркета д.о.о. Панчево

ДВА БРАТА, А ЈЕДНА ВИЗИЈА – ПОБЕДНИЧКА!

• Тренутно Техномаркет сарађује са 450 фирми, а више од половине своје производње пласира на четири континента у 34 земље света • У својој бранши Техномаркет је без премца у Србији, са референцама пословања које спадају у сам европски врх

А, почела је као породична фирма са четири запослена. Било је то 1990. године.

Данас је Техномаркет и даље породична фирма, али са 130 радника. И више није на Новосељанском путу, него у Скадарској улици. И, после 27 година дошло је и до промене на челу фирме. У породичном кругу. Разуме се. Уместо старијег брата Мирољуба, од лета прошле године директор је  његов млађи брат, Драган Кршанин. Мирољуб је ту, а где би био, али сада као председник Скупштине Друштва. Два брата, али једна визија. Она која је Техномаркет уздигла до висина са којих ће се из Скадарске ускоро и Аустралија видети.

АКРА
Своје производе Техномаркет пласира на тржишта 34 земље света, на четири континента. Највише у земље бивше СФРЈ, потом у САД, па Француску, бивше државе СССР-а…
Иначе, прошле године је у главном граду Гане, Акри, саграђена највећа управна зграда у Африци, а све са алуминијским облогама и алуминијским композитним панелима, произведеним у погонима Техномаркета. – То је зграда ЕКО банке, која је најрепрезентативнија зграда било које банке на афричком континету – каже директор Драган Кршанин.

-Није тешко бити директор после Мирољуба, јер је он урадио оно што је суштина сваког успешног пословања, направио је систем, у којем ништа не функционише случајно и у којем је сваки део система у функцији његовог оптималног развоја и најбржег прилагођавања свим светским трендовима успешног пословања – каже директор Драган Кршанин, додајући да при том мисли како на стално праћење најновијих светских технолошких  достигнућа, тако, у складу са тим,  и на врхунску селекцију кадрова и стално подмлађивање кадровске основе врхунским стручњацима који знају свој посао и који умеју да се на најфункционалнији начин уклопе у тимски рад, како то већ сам систем рада налаже.

Од директора Кршанина сазнајемо да Техномаркет производи 4.500 врста алуминијских профила  најразличитије намене, затим врата и прозоре, па остакљене фасаде… а све на највишем технолошком нивоу, што потврђује и чињеница да Техномаркет тренутно сарађује са 450 фирми из земље и иностранства, а своје производе, више од половине, пласира, за сада, у 34 земље света,  на чак четири континента, с тим да ће ускоро „пасти“ и далека Аустралија.  А, све је то резултат…

ДЕДА, СИН, УНУК
Да је Техномаркет породична фирма и у ширем значењу, потврђује и чињеница да је све чешћи случај да у њој раде две генерације једне фамилије, а у једном тренутку у истој радионици радиле су чак и три генерације исте породице: деда, син и унук!
Сем тога, фирма је прошле године помогла двојици радника да направе сопствену породичну фирму за монтажу алуминијских елемената.
И још нешто, посебно значајно: од недавно у фирми је као брендинг менаџер запослена и Мирољубова кћерка, а да ли ће и Драганов син, који је тренутно апсолвент на Архитектонском факултету доћи у Техномаркет? – То нека он одлучи, каже његов отац.

Што се тиче развоја сопствених технологија, ми смо у својој бранши без премца у Србији – каже наш саговорник, истичући посебно задовољство чињеницом да је Техномаркет са својим новим профилима са побољшаним термичким коефицијентом у самом европском врху. А да је то тако потврђује и верификација не само Института за испитивање материјала из Београда, већ и водеће европске институције за такву врсту испитивања –IFT Rosenheim из Немачке.

Када говори о сарадњи са разним светским фирмама, Кршанин посебно истиче изванредну сарадњу са најзначајнијим светским брендом у производњи алуминијских композитних панела, фирмом LARSON, чији је Техномаркет ексклузивнио дистрибутер за територију југоисточне Европе, са којом Техномаркет управо завршава пројекат изградње алуминијске фасаде у Тирани, површине 11.000 метара квадратних.

Што се тиче очекивања од предстојеће сезоне, директор Кршанин каже да је очекује „са великим оптимизмом, не само због тога што је грађевинарство у Србији у узлазној фази, него и, пре свега, због чињенице да је у току све веће интересовање страних инвеститора за сарадњу са Техномаркетом, а на руку нам иде и све боља сарадња са локалном самоуправом, у свим сегментима, у складу, разуме се, са оним што је у њеним законским овлашћењима.

BISNODE
Када је реч о пословном и кредитном потенцијалу и сигурности пословања, Техномаркет поседује BISNODE сертификат о пословној изврсности и сврстан је у ААА категорију – највишу категорију те врсте која се може поседовати у Републици Србији.

У том смислу Кршанин посебно истиче да ће Техномаркет, уместо 480.000 динара месчно,  од јануара ове године ЈКП „Хигијена“ за изношење смећа плаћати вишеструко мањи износ.

Гледајући около по директоровој концеларији, видели смо и бројне захвалнице многих оних којима је Техномаркет помогао. Директор Кршанин није желео да их посебно истичемо, напомињући да је“ друштвено одговорно понашање незаобилазни део наше пословне политике, али није неопходно да се  тиме и хвалимо“ – каже, скромно, каквог смо га већ упознали.

С. Батало