ДИРЕКТОРКА... у свом кабинету, али и...

У посети…

Данијела Станковић, директорка Основне школе „Зоран Петровић“ Сакуле

НАЈВАЖНИЈЕ ЈЕ ПОВЕРЕЊЕ И ТИМСКИ РАД

  • Са својим колегама и родитељима негујем однос који подржава заједнички циљ, а то је добробит ученика. Инсистирам на отвореној и искреној комуникацији, као и тимском раду и  узајамном поверењу, што је пут  до жељених  резултата

 

Основна школа „Зоран Петровић“  у Сакулама, а у Банату, најмлађа је школа, не знамо за цео Банат, али у јужном Банату сигурно јесте.

Из статуса „издвојеног одељења“ ОШ „Доситеј Обрадовић“ у Опову, у статус матичне школе, са једним издвојеним одељењем, оним у Баранди, прешла је 12. септембра 2022. године.

После 11 месеци од формирања, на чело школе долази Данијела Станковић, најпре у в.д. статусу, а од јуна прошле године и без тог в.д. испред испред функције директора школе.

Данијела Станковић је завршила студије на Географском факултету у Београду, да би потом, као професорка географије, радила у више основних и средњих школа у Панчеву и суседним општинама.  Пре одласка у Сакуле, уз наставничке послове, пет година је била и на функцији помоћника директора ОШ „Доситеј Обрадовић“ у Опову, у време када су директори те школе били Милица Цуца и Славиша Мишков, којима каже „дугује велику захвалност што су ме, свако на свој начин, подучили много чему неопходном за успешно  обављање послова директора.“

-Такође, без подршке својих колега не бих била ту где сам сада. Заједно смо годинама пролазили кроз различите ситуације, и оне лепе и оне мало мање лепе, те су вероватно препознали да могу да се носим са свим изазовима које подразумева посао директора школе. То ме је негде и охрабрило да се окушам у овим водама, мада, морам да признам, није нимало лако – каже директорка Станковић, а ми нећемо да питамо зашто, знамо већ!

Основну школу у Сакулама, са издвојеним одељењем у Баранди,  тренутно похађа 260 ученика, од 1. до 8. разреда, распоређених у осам одељења, и у Сакулама и у Баранди, где постоји и једно одељење за ученике са сметњама у развоју.

У УЧИОНИЦАМА… и порука која све говори

Прошле године су у баранђанској школи били вишемесечни радови, питамо шта се радило, а ево и одговора:

-Уз подршку Покрајинске владе и локалне самоуправе реализована су два пројекта. Један пројекат је обухватао радове на крову фискултурне сале и уређењу њене унутрашњости, хобловање и лакирање паркета, кречење, постављање радијатора, а другим пројектом је тавански простор преуређен у три учионице, проширена је зборница и ученици су добили трпезарију која дотад није постојала.

Што се тиче матичне школе  у Сакулама, у 2025. години предстоји нам  комплетна реконструкција, с обзиром да је изграђена на темељима старе зграде, још 1961. године.

А када је у питању функционална опремљеност за квалитенији васпитно-образовни процес, директорка Станковић каже да се школе, и у Сакулама и у Баранди, у складу са финансијским могућностима, снабдевају ИТ опремом, лектирама стручном литературом за ученике и наставнике, као и свим неопходним ресурсима како би образовно-васпитни рад био што квалитетнији.“

Кад смо већ код квалитета образовно-васпитног рада, колико томе доприноси међусобни однос директора са наставницима и родитељима?

-Сарадња на релацији родитељ-наставник-директор је веома важна, добра комуникација је од пресудног значаја, чим се појави и најмања назнака да проблем постоји, треба одмах реаговати, а директор, са својим стручним сарадницима, има у свему томе кључну улогу и модератор је те сарадње.  Добра комуникација треба да се одвија и када су у питању различита дешавања по питању школског живота, као што су приредбе, путовања, хуманитарне акције, радионице и др.

Са својим колегама и родитељима негујем однос који подржава заједнички циљ, а то је добробит ученика. Инсистирам на отвореној и искреној комуникацији, као и тимском раду. Ако постоји узајамно поверење, заједничким снагама ћемо постићи жељене  резултате.

Наравно, немогуће је увек свима угодити. Познавање и поштовање закона и подзаконских аката, праћење њихових измена, финансијско и административно управљање установом су најтежи и најодговорнији део посла директора школе. У томе ми помажу моји најближи сарадници и бескрајно им хвала на томе – поручује наша саговорница, коју потом питамо чиме је најзадовољнија у досадашњем раду?

-Као одељењски старешина сам извела три сјајне генерације ученика, а ту су и не тако мали успеси мојих ђака на такмичењима из географије. Поносна сам што је за време мог мандата уређена школа у Баранди, а надам се да ће се ускоро започети и са комплетном реконструкцијом школске зграде у Сакулама, која на то чека већ дуже време. Посебно ме радује што колеге, упркос тешким временима и незадовољству којим смо окружени, верују у своје ученике и не одустају од учешћа у различитим ваннаставним активностима и пројектима, па се могу у име школе похвалити и разним признањима и успесима.

С поносом истичем да је школски тамбурашки оркестар прошле године у Сремским Карловцима освојио прво место на 24. Републичкој смотри оркестара основних школа и основних музичких школа Србије.

Ми смо мала школа, која се као и све остале сусреће са бројним проблемима, али се још увек можемо похвалити топлином која се осети уласком у њу. Настојим да све колеге усмеравам ка лепим стварима које нам се дешавају. Неки од њих ми кажу да моја смиреност и осмех умеју да ублаже све њихове недаће – истиче директорка Станковић, а ми кажемо да, што се осмеха тиче, уверили смо се, има тога у њему.

И за крај, с обзиром на све оно што је актуелно, и у вези са тим, да чујемо поруку:

  • Школа и квалитетан образовни систем су темељ успешног друштва. Образовање је данас доступно свима и то треба искористити. Млади треба да верују у своје способности и да теже академском напретку. С друге стране, наставнички позив је племенит али и врло одговоран. У раду са децом треба бити посвећен,  стрпљив и емпатичан.

Моје колеге добро знају да нема ничег лепшег него посматрати како пред вашим очима деца стасавају у дивне, младе људе, којима сте помагали у стицању знања и вештина неопходних за будућност и бодрили их кад год је то било потребно – истиче Данијела Станковић, директорка ОШ „Зоран Патровић“ у Сакулама, за коју кажу да је строга, али правична. „Сматрам то посебним комплиментом“, каже она.

С. Батало