УЗ СВЕ И СЛИКАР... Милорад Димчић испод једне од својих бројних слика

На кафи са…

Милорадом Димчићем, власником Ауто центра Ди Мако Панчево

БЕЗБЕДНОСТ У САОБРАЋАЈУ НЕМА АЛТЕРНАТИВУ

• Као одговорна фирма која и те како добро зна како треба чувати стечени углед, спремно смо дочекали све оно што су измене дотадашњих прописа од нас захтевале

Пре нешто више од два и по месеца ступиле су на снагу измене и допуне прописа о регистрацији моторних возила и условима које она морају да испуњавају да би прошли технички преглед  и потом добили и налепницу као „пропусницу“ за безбедно учешће у саобраћају, до следеће провере.

Јасно је шта је хтео законодавац. Да пооштреним прописима обезбеди што већи степен сигурности свих учесника у саобраћају, да све дотадашње могуће и немогуће „вратоломије“ власника технички проблематичних возила сведе на минимум минимума, као и да оне који су овлашћени да контролишу техничку исправност возила „натера“ на максимално поштовање прописане процедуре од почетка до краја њеног трајања.

Е, сад! Ако се има у виду да просечна старост путничких возила у Србији достиже скоро године с којима се у Србији постаје пунолетан, а то значи, баш као кад се споје месо и купус, да  на нашим путевима  има и возила с којима  су њихови власници шверцовали бензин из Румуније у време Чаушескуа, или су с њима ишли на Јадранско море, док је још било и „српско“, и шта онда…

О томе шта онда, разговарамо са Милорадом Димчићем, власником Ауто центра Ди Мако, једне од најугледнијих фирми у свом послу на подручју Панчева и околине, која се бави регистрацијом свих врста возила за које је регистрација законски обавезна.

-Ми смо, разуме се, као одговорна фирма која и те како добро зна како треба чувати стечени углед, спремно дочекали све оно што су измене дотадашњих прописа од нас захтевале, тако да, што се  нас тиче, није било нити има проблема  – каже  Димчић, додајући да проблема имају само они власници возила који не схватају или неће да схвате да ми само поштујемо прописе и ништа више, јер безбедност у саобраћају нема алтенативу.

О томе који су то проблеми, то је већ познато. На неке од њих, руководећи се сасвим практичним разлозима, у више наврата реаговале су својим додатним упутствима и надлежне службе МУП-а, као и Агенција за саобраћај, тако да су неке не баш превише смислене формалности превазиђене, али да ли баш све, сем што се питамо и ми, питамо и нашег саговорника?

-Нисам баш сигуран, али то питање није за нас, ми смо ту да поштујемо прописе који су такви какви јесу, и докле јесу, а надлежни органи нека утврде да ли је баш све што тренутно „није по пропису“ у складу са оним што је суштинска намера законодавца и суштина сваког закона и прописа који се доноси, а то је да грађанин у њему већ на први поглед препозна и властити и шири друштвени интерес – каже  Милорад Димчић, који се, сем овим послом, бави и сликарством, тенисом…

А актуелни прописи о регистрацији возила не дозвољавaју техничку неисправност возила било које врсте, затим, иоле озбиљнију корозију каросерије, пнеуматике различитих марки, веће огреботине, оштећења шофершајбне, али и неке, рекло би се, не тако значајне ствари са становишта безбедности, као што је било која врста неисправности на командној табли, због које, рецимо, не ради грејање испод сувозачевог седишта!

ЈОШ И ОВО
Ауто центар Ди Мако основан је, тада као Ауто центар ДМ,  1991. године. Опремљен је најсавременијом опремом за све врсте техничких прегледа, без ограничења, а једном недељно долазе стручњаци са Машинског факултета ради атестирања додатних уређаја на возилима.
Сем вршења свих послова око регистрације, у свим градовима Србије, уз могућност и свих врста плаћања (кеш, картице, административна забрана и чекови, са могућношћу одложеног плаћања и до 12 месеци), а ради и агендски део услуга у вези регистрације: пренос власништва, пријаве, одјаве возила…
 Ди Мако има и сопствени платни промет и овлашћен је од НБС за вршење платног промета, што значи да грађанин може преко њих платити сваки свој рачун, уз минималну провизију.
Ди Мако је заступник три осигуравајуће куће: Дунав осигурања, ДДОР-а и Миленијума, што само по себи указује на степен кредибилитета ове фирме.
Седиште фирме је у Милоша Требињца бр. 9,  а технички прегледи се врше у Панчеву, на Јабучком путу  бр. 349 и у Црепаји, у Београдакој бр. 53.

Сваки технички преглед возила, у зависности од врсте, траје најмање пола сата, 45 или 50 минута. И, оно што је најважније, више нема регистрације „на даљину“, свако возило мора бити на линији техничког прегледа, уз обавезних пет снимака из различитих углова.

-Ја нећу да улазим у то да ли је неко ко није прошао код нас, ипак, негде успео да региструје своје неисправно возило, то већ није наш проблем, али хоћу да кажем да сви они који долазе код нас могу да рачунају на врхунску услугу наших људи, на максимално уважавање, њих као наших пословних партнера,  њихов је само ауто, а све остало је наше, а оно што је заједничко, то је  поштовање прописа, јер  то  је и у њиховом и у нашем интересу – каже Милорад Димчић, власник Ауто центра Ди Мако, који је тренутно међу прва три најреспектабилнија ауто центра, од 13, колико их укупно  има у граду Панчеву.

И још нешто, не без значаја. Из фирме смо изашли испраћени осмехом свих службеника, баш онако као и када смо у њу ушли. И, знају то добро они који овде долазе другим послом,  да не заборавимо, никако, Кристину Димчић, супругу Милорадову, и њен осмех, тек…

На народну изреку о глави и врату, и ко је ко и ко је шта у једној домаћинској,  a уз то и успешниј кући, овога пута нећемо подсећати!

С. Батало