Школе јужног Баната
Оливера Дадић, директорка Основне школе “Братство јединство” Алибунар
ЧЕКАМО ДА БУДЕМО У ПРИОРИТЕТУ
• Колектив школе чине стручни људи међу којима владају добри међуљудски односи, а највећи проблем је…
Са Оливером Дадић, директорком алибунарске ОШ „Братство јединство“, разговарали смо и о кадровској и техничкој спремности школе да одговори изазовима новог времена, али и још о нечему, што и кад је све добро, ето, понекад, „девојци срећу квари“. Али прво о нечем другом, лепшем.
Како је школа “Братство јединство” двојезична школа, она има и сарадњу са школама из Румуније. У оквиру те сарадње сваке године ученици ове школе учествују на Европском купу толеранције у овој суседној земљи, са којег сваке године у Алибунар стигне понеки пехар. Директорка Дадић додаје да од ове године у школи функционише и шаховска секција, коју воде два родитеља ученика школе, врсни шахисти, наравно, а у којој тренутно 30 ученика школе тренира шах, по којем је, иначе, Алибунар и те како познат.
Наравно, сви ови успеси не би били могући без наставника и њиховог труда. Кад је већ реч о кадровима, директорка каже да jе задовољна: – Што се тиче стручности, све је боље и боље, готово сви запослени су високошколовани стручни људи, а то најбоље показују наши резултати. Као и у већини других школа, дефицитарни су нам кадрови из физике и математике, Тако – напомиње наша саговорница и додаје да тако за математику имају наставнике који су апсолвенти математике или су из сродних области док, што се тиче физике, тренутно у овој школи немају проблема, али ће га бити када колегиница, која данас предаје, испуни услове за пензију. Упркос свему томе, стручност наставника је на завидном нивоу а то доказује и успешан рад на инклузији.
– Наша школа се показала као школа која се добро снашла по питању инклузије, тако да су нам, баш из тог разлога слали децу из целе општине, чак и онда када би, по адреси становања, она требало да буду уписана у друге школе. Као и све друге школе, ми немамо стручњаке за рад са таквом децом већ се трудимо да се сами едукујемо и кроз сарадњу са родитељима и нашим педагогом, правимо ИОП за свако дете, уз консултације са колегама из другим установа, радимо са њима и пратимо њихов развој, све у њиховом интересу. За сада успевамо да пратимо њихов темпо и начин рада – каже директорка Дадић и даље додаје да такав рад захтева много труда, припрема за наставу, у чему су се запослени ове школе веома добро снашли. Директорка каже да по овом питању имају и подршку локалне самоуправе која финансира рад педагошких асистената, који помажу у раду са децом која се школују по индивидуалним програмима рада.
САЛА, КРОВ…
Ипак, највећи проблем ове школе представља њена зграда у коју, како каже директорка, од почетка рада готово да и није улагано. Поред тога, Основна школа из Алибунара је једна од ретких која нема своју салу за физичко васпитање, иако је започета изградња хале, која је планирана и као школска сала за физичко и као спортска хала за спортисте и грађане Алибунар
– Годинама покушавамо да учинимо нешто поводом наше зграде, учествујемо на разним конкурсима како би обезбедили средства и заменили кров или део прозора, али једноставно нисмо имали успеха. И поред чињенице да је зграда у лошем стању, нисмо се нашли међу приоритетима, попут неких других школа у општини. Лично сматрам да смо заслужили да будемо међу приоритетима по питању улагања и надам се да ћемо добити подршку по том питању. Без обзира на то, битно је да радимо, да деца остварују добре резултате и да у колективу владају добри међуљудски односи – закључује директорка Дадић. Она додаје да школа који води има проблем и са мањком рачунара што представља велики проблем сада када су уведени електронски дневници па наставници имају само један рачунар за те сврху. Ипак, тај проблем ће бити решен набавком два рачунара, каже директорка, додајући да школа има једну интерактивну таблу и довољан број пројектора за потребе наставе у школи. – Информатички кабинет се није одржавао и ажурирао па је застарео и морали смо га расформирати. Недавно смо од Општине добили осам рачунара које су они расходовали, што опет није трајно решење. Ипак, сигурна сам да ћемо и овај проблем решити како би и убудуће наставили са радом који се до сада показао успешним – закључује Оливера Дадић, директорка Основне школе “Братство јединство” Алибунар.
НАСТАВА
Када је реч о настави у ОШ “Братство јединство”, она се последњих година, због мањег броја ученика, са једне, и остваривања уштеда, са друге стране, обавља у једној смени. То је довело до тога да је настава само једним делом кабинетског типа, код нижих разреда. Иначе, ова школа је веома успешно ушла у пројекат новог приступа настави у којем је основа међупредметно повезивање. То наставницима омогућава веће могућности и креативнији приступ, док се код ученика развијају различите компетенције, односно, способност да једну наставну тему обрађују кроз више предмета и сва та знања повежу у једно.
И. Владан (Старт 013)