Интервју
Милош Марков, председник Општине Опово
ПОШТОВАЊЕ ГРАЂАНА – ПРИОРИТЕТ СВИХ ПРИОРИТЕТА
• Нови председник Општине Опово каже да се и општинска власт мора прилагодити новонасталој ситуацији изазваном пандемијом коронавируса
• Пред новом општинском влашћу је реализација значајних пројеката, чији су циљеви изградња инфраструктуре и развој локалне привреде, али и…
На челу недавно формиране општинске власти у Опову поново je изабран Милош Марков, који је наследио досадашњег председника општине, а сада председника Скупштине општине, др Зорана Тасића, који је управљање овом јужнобанатском локалном самоуправом пре четири године преузео управо од новог председника, са којим водимо онлајн (ех!) разговор о томе како ће општина Опово функционисати у наредном периоду.
• Однедавно сте поново на челу општине Опово. Са тим искуством у вођењу општине а у готово ванредним околностима, шта ћете прво урадити?
– Пре свега, то је било формирање тима сарадника, а затим свеобухватна анализа затечене ситуације. Као што знате налазимо се у једном турбулентном периоду који је изазвала светска пандемија коронавируса што нас је све приморало да, не само навике, већ и економију прилагођавамо новонасталим условима. Многи започети пројекти су сада у стању мировања, неки планирани су пролонгирани и наш задатак у овом тренутку је да нађемо моделе како би их спроводили. У овом тренутку пандемија коронавируса је у фокусу, али реализација пројеката у смислу изградње инфраструктуре и развој локалне привреде су свакако приоритети на којима ћемо радити у наредном периоду.
• Шта као нова општинска власт планирате како би се привукли инвеститори а тиме отворила нова радна места у вашој општини?
- Наставак опремања радних зона, односно функционална инфраструктура, као и повољни услови за улагања су један од елемената на које локална самоуправа рачуна у циљу инвестиционих улагања на територији општине Опово. Такође, пуно очекујемо од завршетка пројекта изградње пута Опово – Дебељача, који ће повезати општине Ковачица и Опово, али свакако највећи економски бенефит очекујемо од изградње ауто-пута Београд – Зрењанин, који ће пролазити кроз територију наше општине, где видимо велику шансу у смислу привлачења инвеститора.
• Када су у питању пројекти везани за општину на чијем сте челу, шта очекујете од сарадње са Покрајинском владом и Владом Републике Србије?
– Очекујемо добру сарадњу као што је то било у претходном периоду, морам да напоменем да од када СНС руководи Покрајинском владом и Владом Републике Србије, Општина Опово је добијала средства на годишњем нивоу путем пројеката и програма више него икада пре. Могу слободно рећи да су трансфери ка Општини Опово од Републике и Покрајине били већи на годишњем нивоу од самог буџета Општине, што довољно говори колико се водило рачуна о свакој локалној самоуправи, а посебно о оповачкој, која има скроман буџет и не би могла финансирати ни једну капиталну ивестицију без тих пројеката. Очекујем да се тај тренд настави, чак да будемо још активнији у аплицирању на пројекте у наредном периоду.

За капиталне пројекте највећу подршку очекујем од Управе за капитална улагања АП Војводине, која је већ у активностима око изградње пута Опово-Дебељача, а од Републике, путем Канцеларије за управљање јавним улагањима, где у процедурама за неке капиталне пројекте, као што су Дом Здравља Опово, школа у Сакулама итд, и ту нам је подршка Републике и Покрајине најбитнија, али свакако и кроз ресорна министарства и покрајинске секретаријате ми ћемо припремати пројекте већ за почетак идуће године и ако се ми припремимо како треба, а нема сумње да хоћемо, сигуран сам да њихова финансијска подршка неће изостати.
• Ближи се крај године и формирање буџета за следећу годину. Какав буџет је потребан општини Опово за наредну годину?
- Буџет општине Опово за 2021 мора бити пре свега реалан, али мора у исто време и амбициозан и рационалан што уопште није једноставно спровести. Кад кажем рационалан то значи да морамо да се домаћински опходимо према буџету Општине, јер имамо доста изазова током наредне године, а тиче се пре свега отплате дуга Дома здравља. Тај рачун нисмо ми направили, то је проблем који је настао много година раније, а дошао је нама на наплату, али ми смо спремни да прихватимо тај изазов и решићемо и проблем тог дуга, који је углавном према добављачима за лекове и који износи око 60 милиона динара, јер се није бавило тиме у ранијем периоду, али ми ћемо тај дуг решити и показаћемо како се води рачуна о овој кључној установи на територији наше општине.
Зато наш буџет за 2021 мора бити рационалан и штедљив. Када кажем амбициозан то значи да ни једна од активности која локална самоуправа спроводи не сме изостати, мора да се води рачуна о свему, о социјално угроженим грађанима, о инвестицијама, о градилиштима, ту ћемо фокус из наших средстава имати на припреми пројектних и техничких документација за све веће инвестиције и ту очекујемо велику подршку Републике и Покрајине, ми ћемо имати спремну документацију за све веће пројекте и аплицираћемо за додатна средства од њих. Што се тиче квалитета свакодневног живота у општини Опово, то морамо не само одржати на постојећем нивоу, већ и унапредити, што значи да ће се из општинског буџета и даље улагати и у спорт, и у културу, и у младе, и у пензионере, а могу рећи да ћемо идуће године повећати и буџет за заштиту животне средине. Мој нови тим и ја имамо разних креативних идеја које се тичу унапређења природе у општии Опово, као и начинима борбе са дивљим депонијама и, нема сумње, реализоваћемо их.
• Као председник општине, који иза себе већ има одређено искуство у вођењу општине, шта очекујете од Општинске управе и хоће ли ту бити неких промена како би она функционисала још боље?
- Прошло је неких два месеца од када сам на челу локалне самоуправе и то је донекле довољно времена да сагледам рад сарадника и запослених у органима локалне самоуправе. Првенствено од чланова мог кабинета очекујем максималну посвећеност раду, редовну присутност на терену, комуникацију са суграђанима, указивање на проблеме и давање предлога и идеја, уколико се неко буде уморио од тог темпа сасвим је природно да ће неко ко има енергије заузети то место. Странка којој припадам очекује увек највише резултате и тога морамо сви да будемо свесни који се бавимо политиком.
Што се запослених у Општинској управи тиче, ту пре свега очекује поштовање грађана и однос према њима који свакодневно долазе за своје потребе, то је приоритет приоритета, јер ми и јесмо сервис тих грађана, очекујем да сви запослени поштују установу у којој раде, односно радно време и кодекс понашања, али очекујем и максимлану ефикасност у раду, решавање предмета, то је иксуство које сам стекао у приватном сектору у претходном периоду, да резимирам поштовање грађана, своје установе и ефикасност у раду, уколико неко није навикао и не може да испрати тај темпо ја немам никакав проблем да га заменим неким другом из редова запослених и тиме оптимизирамо рад управе.
Могу се, дакле, очекивати кадровске промене и то и у руководећем кадру како би се постигли резултати којима тежим, то сам управо урадио и као директор у Дунав осигурању након неких пар месеци проведених у Главној филијали у Панчеву, и дало је видљиве резултате.
• Шта ће у области социјалне политике бити приоритети Општине Опово током мандата ове општинске власти?
- Брига о социјално угроженим категоријама становништа је увек један од приоритета. Последњих година томе смо придавали значајну пажњу и кроз већ уходану сарадњу са ресорним јавним установама успели смо да покренемо разне пројекте и акције помоћи социјално угроженим породицама и старачким домаћинствима.
Праксом „Отворена врата“, односно примања грађана сваког петка у кабинету председника општине, решавамо добар део појединачних проблема, а системски преко већ поменутих ресорних јавних установа уз подршку локалне самоуправе.
Ипак, истакао бих да је основа ове политике у доброј економији, јер акције помоћи су краткорочног ефекта, због чега је наш фокус на новим радним местима како би радно способно становништво изашло из ове категорије.
(Старт 013)