Признања
Шездесет признања за признате уметнике, глумце, сликаре, привреднике…
ЗЛАТНА ЗНАЧКА ЗА ЖОЗЕФА ЛОНЧАРА
• После Новембарске награде града Панчева, још једно велико признање за светски познатог стручњака за маркетинг и великог борца за ћирилично писмо
Панчевац Жозеф Лончар, светски познати стручњак у домену маркетинга, а посебно филозофије и техника оглашавања, добитник је „Златне значке“, националног признања које Културно-просветна заједница Србије додељује са Министарством спољних послова Србије – Управом за сарадњу са дијаспором и Србима у региону, а под покровитељством Министарства културе и информисања Владе Србије.
Овогодишњим добитницима „Златне значке“, награде је недавно уручио Александар Гајовић, државни секретар, на сцени „Раша Плаовић“ у Народном позоришту у Београду. Додељено је укупно 60 признања уметницима, музичарима, глумцима, сликарима, књижевницима, професорима, новинарима, привредницима из Србије и дијаспоре и другима. Награда се састоји од позлаћене значке и повеље – графичког листа, а установљена је још 1976. године.
Међу награђенима је ове године и Панчевац Жозеф Лончар, изузетан привредник, потпуно предан пракси, теорији, али и филозофији маркетинга и оглашавања, који је прошле године овенчан и Новембарском наградом града Панчева.
На челу жирија за доделу „Златне значке“ за 2019. годину био је Милован Витезовић, а остали чланови: књижевник Марија Бишоф, уметник Урош Дојчиновић, менаџер у култури Олга Милојевић и редитељ Славенко Салетовић. Све одлуке жири је донео једногласно.
На свечаности уприличеној поводом доделе награда, Генерални секретар Културно-просветне заједнице Србије Живорад Ајдачић је, између осталог, рекао: – Ово признање се додељује истакнутим уметницима, научницима, професорима, новинарима, менаџерима, привредницима из целог света, али онима који су, пре свега, сједињени у чувању културне баштине и љубави према домовини Србији.
ОБРАЗЛОЖЕЊЕ ЖИРИЈА
Жозеф Лончар – Културни посленик, стручњак за маркетинг из Панчева, изузетно је много допринео развијању културних делатности у Србији и дијаспори. Светски је познат стручњак за маркетинг и велики борац за ћирилично писмо. Осим што је покретач јединог часописа за тржишне комуникације у Србији и аутор дванаест књига писаних стручним, али приступачним језиком, утицао је на многе генерације едукујући их из области маркетинга, посебно маркетинга у култури.
Једанаест година је био члан Светског савета пропагандиста ИАА. Уз помоћ
Покрета несврстаних чланица у Уједињеним нацијама, допринео да ИАА постане прва невладина организација која је именована за сталног саветника ОУН. Недавно је објавио књигу јединственог садржаја „Сведочанства о једном времену – о свету маркетинга некада и сада“. Актуелни пројекат на којем ради је спасавање ћирилице.
Г. В.