Алибунар
Душан Дакић, председник Општине Алибунар и командант Општинског штаба за ванредне ситуације
ИПАК, НАЈДРАГОЦЕНИЈА ЈЕ ЕМОТИВНА ПОДРШКА
• Власник радње у Николинцима учествује у волонтерским активностима и својим возилом носи намирнице на кућну адресу старијих суграђана
Душана Дакића, председника Општине Алибунар и команданта Општинског штаба за ванредне ситуације, питали смо, шта друго него шта је локална самоуправа предузела у условима ванредно стања од онога што је у њеној надлежности и како то функционише?
-Мере које су примењене, одмах након прве седнице Општинског штаба за ванредне ситуације, тичу се дезинфекционих активности на јавним местима, најпрометнијим улицама и око институција од примарног значаја. Свим предузетницима, установама, угоститељским објектима упућене су препоруке о измени радног времена и минимализовању броја запослених који су у обавези да долазе на посао, а издате су препоруке за рад од куће.
Запослени у Општинској управи, од момента проглашења ванредног стања, раде са странкама електронским и телефонским путем. У Општини је основан кол – центар, који је активан 24 сата, сваког радног дана и викендом. У кол-центру дежурају, како запослени у Општинској управи,тако и запослени у установама чији је оснивач Општина.
Кол-центар је основан како би сви наши суграђани имали коме да се обрате, у случају да им је потребна информација, помоћ или савет. Кол-центар делује синхронизовано са установама од примарног значаја, као што су Дом Здравља, Црвени крст и ПС Алибунар. Према потребама грађана,одређује се приоритетност и темпо излазака волонтера на терен. Волонтерску помоћ организује и њоме координира Црвени крст Алибунар у сарадњи са Кол центром Општине Алибунар.
Што се тиче трговинских радњи на територији наше Општине, ситуација је и више него задовољавајућа. Грађани имају поверења у ллокалну самоуправу и Владу Републике Србије, те са тим у вези можемо рећи да немамо проблем са прекомерним куповањем и прављењем залиха од стране потрошача. Рафови у продавницама су пуни артикала, не стварају се гужве и поштују се мере о растојању, као и дозвољеном броју људи у затвореном простору. Све мале трговине радиле су у недељу, у термину намењеном за наше старије суграђане. Чак имамо и један пример добре праксе у случају продавнице у месту Николинци, где власник радње учествује у волонтерским активностима и својим возилом носи намирнисе на кућну адресу старијих суграђана.
Свака месна заједница има довољно волонтера да, у овом моменту, подмири потребе својих старијих комшија. Волонтери свакодневно иду по намирнице, лекове и проводе време у разговору са људима којима помажу. Чини се да је од све практичне помоћи коју пружају, најдрагоценија она емотивна подршка и пажња која нашим старијим суграђанима улива осећај сигурности у овим тешким временима за све нас – каже Душан Дакић.
(Старт 013)