УВЕК У ПРВИМ РЕДОВИМА... др Зоран Тасић са волонтерима у једној од акција

Три питања за…

Др Зоран Тасић, командант Општинског штаба за ванредне ситуације општине Опово

ОТВОРЕНА ВРАТА ЗАТВАРАЈУ МНОГЕ ПРОБЛЕМЕ

• У организацији локалне самоуправе и месних заједница пакети помоћи у храни и хигијени дистрибуирају се од самог почетка ванредног стања
• За све грађане обезбебеђене бесплатне маске и дезинфекциона средства
  1. Прошло је нешто више од месец и по дана од увођења ванредног стања.

 Шта је све локална самоуправа урадила на што ефикаснијој имплементацији одлука Владе Србије, у свим њиховим сегментима и у свим месним заједницама?

-Истог тренутка када је проглашено ванредно стање, Општински штаб за ванредне ситуације је у непрекидном заседању спроводећи одлуке Владе Републике Србије, али реагујући и на ситуације локалног карактера. Успостављена је активна сарадња са релевантним установама: Дом здравља, комунално предузеће, општинска комунална инспекција, Полицијска станица, Центар за социјални рад, Црвени крст…

Организован је кол-центар и волонтерска служба, а преко локалних медија, интернета, као и плакатима, грађанство је редовно информисано о препорукама и предузетим мерама. Како је Општина Опово, пре свега, пољопривредна средина, посебно смо водили рачуна да пролећни радови не трпе због ванредног стања. Увођењем забране кретања у одређеним периодима дана и викенда, одмах смо реаговали и у сарадњи са Полицијском управом Панчево и Полицијском станицом Опово издејствовали дозволе за пољопривреднике како би могли да спроводе радове који не могу да се одлажу. На тај начин несметано се наставила дистрибуција млека са бројних сточарских фарми у локалне откупне станице у вечерњим часовима, док су ратари имали дозволу да искључиво са својим пољопривредним машинама излазе у атар и спроводе агротехничке мере до 20 часова и током викенда. Проблем радника који раде у Београду и другим градским центрима, посебно медицинских радника, решили смо организовањем коридорске аутобуске линије.

  1. Које су све мере до сада предузете да би се што више смањио ризик ширења вируса, како у установама, објектима и местима где је највећа фрекфенција грађана, тако и у руралним срединама?

   – Редовно је вршена контрола на јавним местима, као и трговинским објектима у вези поштовања забране окупљања или кретања, самоизолације, прописаног радног времена и понашања у складу са препорученим социјалним дистанцирањем и ношењем заштитне опреме. Извршена је набавка преко 12.000 заштитних маски,  12.000 литара натријум хипохлорита, и 2.000 литара асепсола, који се сваког радног дана бесплатно деле грађанима на пунктовима смештеним у месним заједницама, док комунално предузеће редовно третира натријум хипохлоритом јавне површине са већом фреквенцијом људи (централне зоне насеља, паркови, простори испред маркета и јавних установа), стамбене зграде и улице.

УЛИЦЕ… редовна дезинфекција, посебно оних најпрометнијих

Такође заштитне маске и дезинфекциона средства дистрибурана су свим установама, предузећима и продавницама. Сваке недеље у дану када је од 4 до 7 часова предвиђен излазак старијим лицима у набавку, волонтери испред продавница деле заштитне маске.  У јавним установама сви радници који свој посао могу да раде од куће ослобођени су доласка на посао, као и они старости преко 60 година, док је већина административних послова која захтева контакт, сведена на телефонски позив и интернет конекцију.

  1. Како је организована помоћ лицима којима је помоћ потребна, у чему се она огледа, како се и у којој форми пружа и колико је лица њоме обухваћено?

-Велики број грађана, пре свега омладине, пријавио се волонтерској служби и они у сарадњи са кол- центром Општинског штаба за ванредне ситуације свакодневно пружају помоћ најугроженијим категоријама становништва, а то су, пре свега старија лица који имају забрану кретања, особама у самоизолацији, али и социјално угроженим домаћинствима. Поред волонтера Црвеног крста Опово, овој акцији су се придружила и бројна удружења.

БЕСПЛАТНО… дезинфекциона средства и за све грађане

У организацији локалне самоуправе и месних заједница пакети помоћи у храни и хигијени дистрибуирају се од самог почетка ванредног стања, а након Ускрса почела је подела око 1100 пакета за пензионере са примањима испод 30.000 динара, који су обезбеђени средствима Покрајинске владе, локалне самоуправе и донацијама привредника са територије наше општине. Пракса „Отворених врата“, односно примања грађана у кабинету председника општине, коју континуирано практикујемо сваког петка од 2016. године, модификована је и сада се грађани могу обратити телефонски. Разговор се може заказати сваког дана, у току свих 24 часа, а након процене хитности и ургентности ситуације, следи позив како би смо решили ситуацију.

Закључно са 22. априлом на територији Општине Опово регистрована су два потврђена случаја ковид-19, док је у самоизолацији 17 особа.

(Старт 013)

(Фото: Ч. Вучковић)