ЈОШ БАНКАРИ И... Миодраг Милошевић

Панчево

Миодраг Милошевић, шеф Одељења за одбрану и ванредне ситуације града Панчева

НА УСЛУЗИ СТАРИЈИМА ОД 65 ГОДИНА – 24 САТА

• Панчево је прва локална самоуправа која има кол-центар намењен Панчевцима старијим од 65 година, a који ради 24 часа свакога дана у недељи, са циљем да им се помогне у набавци хране и лекова

Панчево је прва, а у тренутку када ово пишемо, и једина локална самоуправа која има кол центар који је оперативан 24 часа дневно, а који је намењен организовању помоћи најстаријим суграђанима који се током ових ванредних дана налазе у изолацији у својим домовима. Како нам је рекао Миодраг Милошевић, шеф Одељења за одбрану и ванредне ситуације Градске управе града Панчева, овај кол центар је почео са радом одмах по увођењу ванредног стања у Србији, а поводом пандемије коронавируса и сваком даном овај кол-центар, кроз набавку   савремене опреме, постаје све ефикаснији у комуникацији са најстаријим Панчевцима који се налазе у изолацији.

  • Наш кол центар је намењен искључиво нашим суграђанима старијим од 65 година како бисмо им помогли око набавке хране и лекова. Већ првог дана рада центра, а то је био уторак претпрошле недеље, имали смо 285 позива и сваког следећег дана их је било између две и три стотине. Све позиве ми овде евидентирамо, извршимо селекцију и даље проследимо организацији Црвеног крста који на основу тога прави план и програм рада, контактирају те људе и излазе на терен – објашњава наш саговорник начин на који функционише кол центар при Градској управи града Панчева.

Милошевић додаје да у кол центру, у све три смене, раде запослени из Градске управе који су њеном реорганизацијим у ванредним околностима, добили то задужење. Он додаје да је Градска управа панчевачком Црвеном крсту уступила и једно возило које волонтери те организације, поред два возила Црвеног крста, понекад користе, у складу са потребама на терену.

  • Од свих ових позива, доста их долази од наших суграђана који су у некој социјалној потреби и, како је наш искључиви задатак да помогнемо снабдевање најстаријих храном и лековима, ми те наше суграђане упућујемо на друге службе и институције које су надлежне за решавање такве врсте проблема – каже наш саговорник и наводи да је овај кол центар повезан и са свим месним заједницама на територији града. Како он каже, када дође захтев за помоћ од неког нашег суграђана, људи из месних заједница излазе на терен да виде о чему се ради и како даље поступати. Све што се предузима ради се у сарадњи са Црвеним крстом, како би се помоћ суграђанима реализовала што ефикасније и како би се избегле било какве злоупотребе. Милошевић каже да је од почетка рада доста организација и људи понудило своју помоћ, па је тако један панчевачки вулканизер понудио да помогне ако неко возило Црвеног крста буде имало проблем са гумама, а Удружење пчелара Панчева је донирало 38 тегли меда који ће бити подељен најстаријим Панчевцима који су у својим домовима у изолацији.

Говорећи о проблемима са којима су се у овој служби у досадашњем раду сусрели, наш саговорник наводи да је велики проблем то да велики број полупокретних и непокретних старијих Панчеваца нема начин да дигне свој новац из банке или банкомата: – У разговорима са представницима банака  покушали смо да изнађемо неко решење за ову врсту проблема, али за сада, немамо решење. Надам се да ћемо успети да организујемо неке службенике банака, који би одлазили у домове ових наших суграђана и на тај начин им омогућити да дођу до свог новца. Такође, са великим трговинским ланцима смо се договорили да се за Панчевце старије од 65 година обезбеди „брза каса“ како би што брже и безбедније успели да обаве куповину у термину када им је то дозвољено – каже на крају разговора Миодраг Милошевић, шеф Одељења за одбрану и ванредне ситуације Градске управе града Панчева.

ТЕЛЕФОНИ

  Кол центар Градске управе града Панчева ради 24 сата током свакога дана. Панчевци старији од 65 година, који се налазе у изолацији у својим домовима, а који немају другог начина да обезбеде себи храну и лекове, могу се обратити оператерима кол центра на телефоне 013 308 950, 308 960 и 308 736, како би им активисти и волонтери Црвеног крста помогли.