У СУСРЕТ ПОТРЕБАМА ГРАЂАНА... Зденка Јокић

Разговор с поводом

Зденка Јокић, в. д. директора ЈКП „Грејање“ Панчево

КАД ЈЕ МРЕЖА ТАКО ПРОЈЕКТОВАНА!

• Панчево има проблем што је гасовод у граду на ниском притиску
• Ускоро ће наплата у “Грејању” радити у две смене
• Наплата одлична – 98 одсто!

Са Зденком Јокић, в. д. директора панчевачког „Грејања“ разговарали смо и о проблемима са ниским притиском у гасоводу, мрежарини, затим о функционисању соларних панела на Котежу 2, наплати, ценама, евентуалном…

– Панчево има проблем да је гасовод у граду на ниском притиску због чега је цена гаса за нас скупља за 60 до 70 милиона динара годишње, колико плаћамо ту таксу коју зовемо мрежарином. То је тако пошто је мрежа у граду тако пројектована, а данас је готово немогуће све то променити  – објашњава директорка Јокић и додаје да је, колико она зна, Панчево једини град са таквим проблемом. Ипак, оно што је такође карактеристично за панчевачко “Грејање” је то да је то предузеће, а то мисле и многи стручни људи, технички, по својој опремљености у самом врху у Србији.

– Оно што је нама као предузећу проблематично јесте и санитарна топла вода за кориснике на Котежу 2. Сада када смо поставили соларне панеле, ону услугу можемо да пружамо током целог дана, свих 24 сата, али ми ту и даље имамо само губитке. Разлог је то што се доста корисника скинуло са мреже и не користи ту услугу – каже наша саговорница и наводи да данас има свега око 2200 корисника, а како је то  услуга која се плаћа по кориснику, то прави губитке пошто је потрошња велика. Она додаје да постоји идеја да се наплата промени и да се обрачунава по утрошку, али ту проблем представља то што се не може тачно утврдити колико станара има у зградама. Такав обрачун ће се на крају морати увести али то, по њеним речима, неће бити скоро, али се свакако за то треба спремити. Слична ситуација је са уградњом калориметара који би омогућили обрачун цене грејања по потрошњи што је веома скупо, а у неким зградама и готово немогуће. А поред свега тога, постоји и проблем енергетске неефикасности тих објеката за колективно становање, што ће се све свакако морати решавати у будућности.

НАПЛАТА

  Од 1. октобра служба наплате у “Грејању” ће радити у две смене тако да ће грађани своје речуне моћи измирити и током послеподнева. То се показало као неопходно пошто се често код наплате правиле велике гужве у којима су корисници морали да проведу далеко више времена него што ће то бити у будућности. А када је реч о наплати, директорка Јокић каже да је она око 98 посто и оцењује да је то одлично, с обзиром на то да неки грађани мисле да су услуге овог предузећа скупе.

ЦЕНА

  Цене грејања и санитарне топле воде у “Грејању” нису мењане од 2013. године. Када се зна да гас као основни енергент чини око 90 посто цене ових услуга, онда вест да је тај енергент за ово предузеће за последњи квартал ове године поскупео за скоро 14 посто може узнемирити кориснике услуга овог предузећа. Међутим, нема назнака да ће се цена морати мењати, ако ситуација на тржишту енергената буде како се очекује.

– Сматрам да је боље да ми као предузеће нађемо неке начине да остваримо уштеде да не бисмо морали подизати цене услуга јер ће оне довести до тога да ће се ниво наплате смањити и натерати нас да та дуговања према нама наплатимо на друге непопуларне начине, што нам није циљ – каже директорка панчевачког “Грејања” и додаје да је ово предузеће само на гас прошле године потрошило око 600 милиона динара.

И. Владан

(Старт 013)

 

Пројекат “Панчево – локална самоуправа у форми самоуправе грађана” су/финансирао Град Панчево